Szivattyútelep
Az 1873-ban összedőlt zsilip , helyett a belvízelvezetés megoldására a Csóka-hegy lábánál , szikla talajra 1879-ben építették fel a háromnyílású zsilipet. Az elzárásra először öntöttvas keretű tölgyfapallókból álló táblákat használtak, de ezek nem zártak jól , mert ha vizet kaptak megdagadtak. Vaslemeztáblákra cserélték , majd 2000-ben a korrózió miatt acéltáblákat hoztak . A ma is álló 1896-ra elkészült szivattyútelep gőzüzemre épült. A Röck Gépgyárban készült gőzgépek hajtották a szivattyúkat. A szivattyútelep három fő egységből áll :-fűtőház , gépterem , egyéb kiszolgáló helységek .A Láng Gépgyár által készített fagázgenerátor van a fűtőházban , hozzátartozik egy nedves és egy száraz gáztisztító . A gápteremben 3 db kéthengeres , négyütemű , 160 LE -s motor van, melyeket lapos szíjjal hajtják a Schlich-Nicholson gyártmányú szivattyúkat. A Bosch gyertyákat 1982-ben repülőgépgyertyákra cserélték. A telep nyugati felén van a favágóhelység , ahol elektromos körfűrésszel készítették elő a fát a fűtésre . 1980-as évek végéig üzemelt a bátai szivattyútelep. Utoljára 2000.február-május között működött egy szivattyúegység , amikor a BÁTA II.elektromos szivattyútelep meghibásodott. A szivattyútelep I.sz.szivattyúja ma is üzemképes .Az indításhoz 8 óra felfűtési időre, 8 fő személyzetre és 1 db fogatos járműre volt szükség.